Oblikovanje plakata

Oblikovanje plakata


Plakat je že vrsto let eden izmed pomembnih vizualnih medijev. S svojo obliko in možnostjo sporočanja je nepogrešljiv del urbanega življenja. Za komuniciranje ga uporabljajo države, podjetja, organizacije, institucije in vsi drugi, ki želijo podati informacijo oz. sporočilo. Plakat nas lahko nagovarja, opozarja, šokira in pritegne k razmišljanju. S svojo grafično podobo, ki je podprta z besedilom, je odličen medij za katerega lahko rečemo, da je kljub svoji dolgi zgodovini še vedno sodoben in unikaten.


Plakat kot aktualni množični medij je ena od osrednjih zvrsti grafičnega oblikovanja, medij oglaševanja in propagande ter močan vizualni element našega prostora. Zasledimo ga tako rekoč na vsakem koraku. Tako v mestu kot na vasi, ob vsaki bolj prometni cesti, vtrgovinah, bolnicah – skratka povsod. Plakat ljudi obvešča in informira o dogodkih, ki so aktualni v njihovem domačem okolju pa tudi izven njihovega mesta.


Je posredovanje sporočil ali, bolje napisano, komuniciranje med oddajnikom in prejemnikom. Oddajnik je lahko podjetje, institucija, organizacija, prejemnik pa smo mi gledalci. Pomembno pri tem je, da ciljno publiko dovolj dobro prepričamo, da sporočilo kupi. Ta proces poteka na javnih prostorih. Vizualno sporočilo mora vzbuditi zanimanje in hitro podati informacijo, frekvenčno ponavljanje na javnem mestu pa pripomore, da se gledalcu sporočilo vtisne v spomin. Tako se hitro poveča možnost, da bo izdelek kupil ali se udeležil prireditve.